Den grusomme sandhed: En modtaget klage = 8 utilfredse kunder

Copyright 2006 business-cards.com

Det bare lyder ikke fair gør det? At en utilfreds kunde, der klager over at du om din virksomhed, rent faktisk repræsenterer 7 andre. Så hvorfor er det så? Godt er det alt centreret om gode gamle menneskelige natur. Du kan se, som psykologer vil fortælle os, vi mennesker gå i jorden med en generel forventning om at have ting opstår normalt. Pessimister til side, forventer vi generelt købe hvad vi har brug for, og være forsynet med serviceniveau vi har vænnet sig til at modtage.

Så når din virksomhed gør netop, (fungerer godt og opfylder sine kunder), folk er bare, at – tilfredse. De ikke springer med glæde, de ikke køre til dig og give dig et knus – de blot gå på deres måde, og kan godt bruge din virksomhed igen.

På samme måde, når en kunder forventninger af dit produkt eller service er ikke opfyldt, de ikke alle kommer vredt banke på døren office, eller dashing off kortfattede breve til dig. Faktisk 7 ud af 8 af dem du vil aldrig selv kender, og du vil aldrig se igen. De ved, du har konkurrenter derude, så vil de simpelthen bruge dem i stedet.

For at sammensatte dette problem, en glad kunde har brug for meget mere motivation end ulykkeligt, at sprede ordet. Ulykkelig kunden, der tog sig tid til at identificere sig selv + de andre syv der ikke gjorde det, så travlt alle derude smide din virksomhed!

Godhed, lyder det som et mareridt ikke sandt! Nå ja, det er uden tvivl en trussel. Så hvordan kan du forvandle denne trussel til lejlighed? Som denne: en ud af otte utilfredse kunder, der tager sig tid til at udtrykke deres klage er faktisk en velsignelse i forklædning. Du ser ikke kun gøre de giver dig mulighed for at konvertere dem til glade kunder, deres klager kan (over tid), giver dig et uvurderligt indblik i hvad i din virksomhed behov fastsættelse.

For eksempel sige du sælger lamper. Du er stolt af, at dit sortiment og priser er uden sidestykke i branchen. Du tilbringe 3 dage hver uge på vejen kontakt med dine kontaktpersoner, og dine 2 resterende dage i din butik kredser hovedsageligt omkring administration.

Du tager dig tid dog at oprette et register over klager modtaget – sorteret i kategorier. Du undersøge dette, og ser ingen omtale af pris og kvalitet, men hvad du ser peger pÃ¥ et andet problem. Klage efter klage refererer til kunde/personale interaktion. Ting som: “Jeg spurgte til lampe skal gave indpakket, men Maria sagde hun ikke kunne gøre det”, eller jeg ønskede at betale $50 af EFT og resten i kontanter, men Bill sagde, jeg ikke var tilladt. Og husk, hvis du har 10 skriftlige klager, der repræsenterer 80 utilfredse kunder!

Ville dette give dig motivationen til at bruge meget mere tid ud på gulvet i din butik, hjælpe kunder og uddannelse af dit personale? Du vil vædde på det ville.

10 Replies to “Den grusomme sandhed: En modtaget klage = 8 utilfredse kunder”

  1. Wow, superb blog layout! How lengthy have you ever been running a blog for?
    you make running a blog look easy. The overall look of your website is excellent, as well as the content material!

  2. Simply desire to say your article is as amazing. The
    clarity in your post is simply spectacular and i could assume you’re an expert on this subject.
    Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with
    forthcoming post. Thanks a million and please keep up the enjoyable work.

  3. Excellent post. I was checking continuously
    this blog and I am impressed! Extremely useful info specifically the
    last part 🙂 I care for such information much.
    I was looking for this particular info for a very long time.

    Thank you and good luck.

    My webpage; Angka Ganjil

  4. An outstanding share! I have just forwarded this onto a friend who was conducting a little homework
    on this. And he in fact ordered me lunch simply because I discovered it for him…
    lol. So allow me to reword this…. Thanks for the meal!!
    But yeah, thanx for spending some time to discuss this subject
    here on your web page.

  5. IDN Pokеr hadir di tengah kalangаn pemain judi online karena banyak pemain Indonesia yang kurang paham
    mengaкses permainan poker dengan berbаhasa asing.
    Dengan cara ini, Anda bisa mendapatkan pengalaman sebеlum mulai
    menginvestasikan uаng sungguhan ke dalam game.
    Kombinasi kartu dalam рermainan capsa banting di niⅼai mulai dari urutan tertinggі һinggа yang terendah.

    Hal ini hanya beberapa saja dari apa yang menjadi rahasia pemain capsa susun yang sսkses mendulang uang Ƅanyɑk berkat kegigihannya padɑ permainan kartu yang
    ѕatu ini. Langsung saja melakukan daftar poker online terpercaya deposit 10rb
    paling murah di Indonesia bersama WΙKIPEDIAPΟKER.
    Misalnya main judi ceme online deрosit 10rb dan jսdi capsa ѕusun uang asli deposіt 10 ribu.

    IDN Poker merupakan situs Poker Online Uang Аsli yang menyediakan berbagai macam permaіnan judi kartu
    remi dan poker ⅾomino dalam 1 Id sepeгti Live Poker,
    Domino qiu-qiu, Capsa Suѕun, Cemе, Ceme Keliling, Samgong Online ataᥙ
    Super10 dan Omaha Poker. Agar dapat dengan mudah login idnpoker online terpercaya atau login idnplay apk, kita tidak bisa
    langsung masuк kedalam permainan kartu online yang disediakan. Jika peгsyaratan pendaftaran IDNPoker Online telah ɑnda penuhi dan data yang
    dilampirkan telah diⲣastikan benar dan jelas, maka anda
    dapat ѕegera mengirimkan formulir registrasi tersebut kepada Customer Seгvіce Amanbet
    dengan klik “daftar”.

    Have a look at mү sitе – bandar poker uang asli

  6. Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is fundamental and all.
    However imagine if you added some great images or video clips to
    give your posts more, “pop”! Your content is excellent but with pics and clips, this site could undeniably
    be one of the greatest in its niche. Excellent blog!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *