En glad professionel vælger klienter

Mange fagfolk afviser ikke klienter af frygt for at miste penge. Der er imidlertid en anden side af mønten–den høje pris på den negative virkning af at acceptere alle, der går ind ad døren.
En glad for professionelle jeg kender, en advokat, har altid en klar opfattelse af både hans service og sin ideelle klient. Den konventionelle opfattelse aldrig at bortvise en kunde, sin laser stråle tilgang om hvad han tilbyder, og for hvem har bragt ham så meget business han er nu i færd med at ansætte medarbejdere til at håndtere arbejdet.
Han har en procedure, han følger for at fastslå, hvilke klienter han accepterer, og som han ikke. Alle nyder en samtale, hvor klienten skitserer deres forventninger. Som et patent advokat, beskriver han processen, omkostninger og virkeligheden at efter en meget lang periode, formentlig år, om at leve med sag, det ikke kan arbejde som de håbede. Han og klienten fastslå, om de kan leve med slags engagement.
Næste, han præciserer sin fakturering politik om, at intet vil bevæge sig fremad, ingen arkivering, retssager eller handling i enhver form uden forudbetaling. Telefonopkald er faktureret i 12 minutters intervaller og opkald vil blive returneret inden for 24 timer. Han vil ikke tolerere bandeord eller enhver form for misbrug af sine medarbejdere. I slutningen af dette interview er det som regel temmelig klart hvis han og klienten vil være en god pasform.
Selvom mit eksempel er en advokat, fagfolk i ethvert felt kan drage fordel af denne form for klarhed når du tager på nye kunder.
Hvad kan du gøre for at gøre din praksis og liv mindre stressende og sjovere når det kommer til klienter? Her er et forslag: lav en liste over dine kunder. Designe en skala fra 1 til 5 eller en anden, der giver mening for dig. For eksempel, Vurder høflig og patienten, rimelige forventninger, giver nødvendige oplysninger i tide, konstant telefonopkald i løbet af sene timer og weekender, krænkende adfærd.
Hvilke klienter er behageligt? Der er høj vedligeholdelse, har høje forventninger, forårsage du sorg på grund af urealistiske krav på din tid og opmærksomhed? Som betaler på, der er i restance? Hvilke klienter er værd jeres gang, forværring og effekt de har på din sundhed og nydelse af, hvad du gør?
Bemærk de oplysninger, der udgør en behagelig klient eller en elendig. Brug de oplysninger, du snuppe fra denne øvelse at vælge nye klienter mere intelligent. Måske finde måder at bringe nuværende klient projekter til lukning eller lave en henvisning til en anden i dit netværk.
Derudover kan du ærligt sige, du er den bedste professionelle for alle dine kunder eller har du accepteret nogle af dem på grund af din politik til at acceptere alle?
Vurder dig selv og dine medarbejdere på hvor godt du opfylde rimelige forventninger. Bede om feedback om din service fra klienter du værdi. Handle på det.
Holde dig selv og dine klienter på et højt niveau af integritet vil tjene dig godt med at tiltrække rigtige til dig og du vil drage fordel på andre måder: sænket stress, mere tid for dig selv og familien, mere behageligt arbejdsmiljø, større effektivitet og en lykkeligere personale.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *